1 Mayıs 2012 Salı

GOOGLE TÜRKİYE - MAHİR ERKAN

Google perakende pazarlama departmanından Mahir Erkan bey'in verdiği semineri çok yararlı buldum. Bu seminerin daha önce düzenlenen seminerlerden farklı olan kısmı, Mahir bey'in daha çok kendi deyenimleri ve ilgi alanındaki çalışmalarından bahsetmesi oldu.
Mahir Erkan Google'a transfer olmadan önce Hannover Messe International, Oglilvy/Mather, Birikim FCA, Grey Worldwide gibi firmalarda çalışmıştır. Google'da çalışmaya başladıktan sonra e-dicaret sektörüne olan merak ve ilgisi olduğu için, E-ticaret Çağı adında kitap yazmıştır.
Google'un gelirinin 97-98% kısmının reklamdan geldiğinin altını çizen Mahir bey internetin ne kadar önemli olduğuna değindi. 
Pazarlama alanında artık matbaa ve televisyon reklamlarının yerini internet reklamcılığı almaya başladığını söyleyen Mahir bey, dünyadaki gelişmiş ülkelerden Amekira, İngiltere gibi ülkelerde internet pazarlama cirosunun televisyon pazarlamasından daha yüksek olduğunu vurguladı. 
Medya sektöründe :
      PAYED MEDIA  --- geleneksel, parayla verilen reklam 
      EARNED MEDIA--- sosyal medya vs.
kavramlarından bahsedersek , PAYED MEDIA'nın pazarlamadaki payı küçülürken , EARNED MEDIA'nın payı hızla artmaya başlamıştır.

Mary Meeker--- her sene dünyanın sanal resmini çezerek rapor haline getiriyor(HANE   HALKI  ARAŞTIRMA   RAPORU) .2004 ve 2010 raporlarını incelersek: 
İnternet kullanıcı  sayısı
                 2004     2010
China        59          459
  India       --            88
USA          162        244



Bu rapora göre, internet kullanım oranı ve kullanıcı sayısının dünyadaki dağılımı son 6 senede ciddi değişiklik yaşamıştır. Fakat dünyada internet kullanıcılarından sadece 20%si internetten alışveriş yapmaktadırlar.Bunun yanı sıra, internette alışveriş yapan insanlar, 2010 dan önce daha çok elektronik ürün ve sanal ürün satın alırken, 2010 dan sonra daha çok somut ürün satın almaya yoğunlaşmıştır.Türkiye'ye gelirsek,Türkiyede internet kullanıcısının internette harcadığı vakit 27 dk/ay.
Mahir bey bu konuyla ilgili BLACK WINDOW adındaki bir kısa filmi önerdi.

Ölçeklenebilirliği, internet reklamcılığının hızla büyümesine neden oldu.Örneğin 2011 senesinde Amerika internet reklamcılığının 25%lik kısmını perakende sektörü oluşturmuştur.Bir çok bilişim firmalarını pazarlama bütçesinin çok düşük olmasına rağrem,  FMCG ---UNİLEVER , P&G, TELEKOM, BANKACILIK, PERAKENDECİLİK   gibi bazı sektörlerde yine de pazarlama bütçesi toplam cironun büyük bir kısmını oluşturmaktadır.

İşin çok ilginç bir tarafı da, Google'ın , dünyanın krize girdiği dönemde en hızlı büyümesidir.Bunun ana sebebi de şirketlerin maddi kısıtlardan dolayı reklam bütçesini azaltmak zorunda kalmalarıdır.

Türkiye nüfusu 74 milyon, bunun içinde cep telefonu kullanıcısı 70 milyon, akıllı telefon kullanıcısı 15%. 2011'de Türkiye'de satılan telefonun 25% i akıllı telefon.Bunlara rağmen,Türkiyede ayda kişi başı internetten alışveriş yapış frikansı sadece 1.Bu rakamlar gittikçe artıyor, ve bu türkiye e-ticaret alanının inanılmaz potansiyele sahip olduğunun bir göstergesidir.Dünya çapından baktığımızda, Amerika’da akıllı telefon kullanım oranı 35%.Dünyada mobil cihaz üretim ve tüketim sayısı artık bilgisayar üretim ve tüketimi geçti.

Daha sonra Mahir bey öğrenci arkadaşlarımın bir kaç sorusunu da yanıtladı:

-MÜZİK SEKTÖRÜNÜ İNTERNET NASIL ETKİLEDİ?
-Gelir tablosu değişti, fakat sektör büyüklüğü eskisinin 2.5 katına çıktı.Ürün şekli değişti, örneğin şarkılar daset yerine artık ITUNES'dan satılıyor.

-İNTERNETTE İŞ YAPMAK İÇİN NELER YAPMAMIZ LAZIM?
1.Tüketici analizi—  twitt-search, Alerts, Insights, Trends; AdPlanner, F-Data, Y-Data  ları kullanabilirsiniz. Pazar araştırması için çok önemli ve bedava araçlar. Hedef kitlenizi araştırmadan başarılı olma şansınız çok düşük.

2.Trafik takibi ---SEO  (webmaster tools). AdWords, Facebook,,, trafik yaratmak için bunları çok aktif kullanmanız gerekiyor.

3.Site ziyaret analizi---- F-Analytics, Y-Analytics, Google Analytics, Clicky, Webtrends... bir siteye girenler ne iş yapıyor olduğunu statistik verilerle analiz eden bedava uygulamalardan yararlanın.Bu müşteri davranışını incelemekte çok yararlı olacaktır.

4.Site optimizasyon----  website optimizer, Fivesecondtest ... web sitesinin tasarımının alternatifini geliştirip , ziyaret ettirme ve ziyaretçileri satın almaya yöneltme verimliliğini test etmek zorunludur.
  
 5.Tanıtım ----Google ilan vermeyi deneyin. Hangi kelimenin daha çok arandığını göreceksiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder