7 Nisan 2012 Cumartesi

indirdik.com

Mustafa Acet
Önce bendeistiyorum.com ve daha sonra indirdik.com gibi e-ticaret sitelerini kuran Mustafa Acet’in izlediği iş modelini özetlersek TEK ÜRÜNÜ EN DÜŞÜK FİYATA EN KISA SÜREDE SATMAKTIR.
Öncelikle daha erken piyasaya giren ve büyük bir pazar payına sahip olan gittigidiyor.com gibi sitelerle direk karşı karşıya gelmemek için , indirdik.com farklılaştırmak yolunu tutuyor. Yani gittigidiyorun yapmadığı her gün tek üründe şok fiyat stratejisini uyguluyor. Bu strateji sayesinde müşterileri belli bir ürünü almak için değil, bugün şok fiyattan ne alabilirim acaba düşüncesiyle indirdik.com ‘a gitmeye teşvik ediyor. O yüzden alış yapan müşterilerin çoğu eski müşterilerdir. Çünkü müşteri kitlesi topluluğunda indirdik.com’a bakmak, akşam eve gelip facebook’u kontrol etmek gibi bir alışkanlığa dönüşüyor.
Düşük fiyat stratejisi bir çok ticari web siteleri ve mağazalar tarafından denendi, ancak ürün fiyatının inmesiyle aynı anda kalite kaybının oluşması çoğu denetlerin başarısız sonuçnlanmasına neden olmuştur. İndirdik.com ise aracı kurumları ortadan kaldırarak direk imalatçıdan satın alma yöntemiyle en düşük fiyata ulaşmayı hedefliyor. Böylece rakiplerinden daha ucuza daha kaliteli ürün satabilmektedir.
Gün içinde teslim indirdik.com’un diğer bir başarı faktörü. Sipariş verildikten sonra aynı gün eve teslim modeli tek ürün –fırsat stratejisini tamamlıyor. Çünkü müsteriler biliyorlar ki bugün bu ürünü satın almanın tek fırsatı, bir daha bu ürünle karşılaşabilme imkanı elinde değil. Bu da insanlara özellik duygusu verir. Ürünü farklılaştırmadan müşterileri farklılaştırmaya doğru ilerlemek ve müşteri isteğini yönlendirebilmek indirdik.com’un büyük başarısıdır!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder